mandag den 4. maj 2015

Det kan godt betale sig...

Lørdag var mor og jeg i stofhallen, en forholdsvis ny stofbutik i Ryslinge..
Jeg fandt en masse jeg gerne ville have, og lidt som jeg købte..
Jeg kommer helt sikkert igen, de havde rigtig meget jeg godt kunne bruge til et eller andet, og så var det billigt, mor fandt også lidt til nogle puder som jeg skal sy...
Jeg var også i stof og stil og hente velour til den kjole i den bog jeg fik i fødselsdagsgave..
Søndag kom Miriam vi skulle lave chokolade, så jeg kunne få brugt noget af alt det chokolade jeg købte på tilbud for lidt siden, og få prøvet mine nye forme..
 Vi lavede 5 forskellige slags fyld i de hvide:
Saltkaramel 
Kanelkaramel
Alm karamel
Hindbær
Mint
Og 5 forskellige i mælkechokoladen:
Saltkaramel
Kanelkaramel
Marzipan
Hindbær 
Mint
Og så lige en enkelt med mint i mørk chokolade...
Karamellen er den samme opskrift til dem alle 3 vi undlod bar salten i den ene og skiftede den ud med kanel i den anden...
2 dl Fløde
100g Sukker
50g Glykosesirup
2 spsk kanel eller 2 tsk salt

Smelt sukker og glykosesirup.
Hæld føden over og og kom kanel eller salt i.
Lad det stå og simre til det har den rette konsistens.
Der er nok til fyld i 2 plader chokolade i en portion.

Hindbær og mint er også den samme opskrift.
100g Fondant pulver
12g vand
5-6 dråber hindbær essens eller mint essens..
Bland det hele sammen og kom evt farve i og den er klar...

Vores røgvarer fra grisen kom også igår, så vi skal skære bacon i stor stil i aften..
 Det dufter bar så godt og vækker minder fra dengang jeg var lille og mine forældre slagtede gris selv og jeg var med min far nede hos slagteren, det var så hyggeligt...
Idag kom den sidste opbevaringskiste med Marilyn Monroe på så nu har jeg alle 3 størrelser...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar