søndag den 17. maj 2015

Weekendens projekter...

Denne weekend fik jeg lavet lidt...
Torsdag bagte jeg pirogger til madpakken...

 Til dejen skal der bruges:
500g mel
100g grahamsmel
50g gør
2½ dl lunkent vand
1 æg
½ dl olie
1 tsk salt

Opløs gæren i det lunkne vand.
Tilsæt salt, olie, æg og grahamsmel.
Tilsæt mel til dejen bliver blød og smidig.
Lad dejen hæve i 30 min.
Rul dejen ud, i den tykkelse der ønskes.
Skær dejen ud i 15-20cm cirkler.
Kom fyld på den ene halvdel.
Jeg kom skinke og ost i.
Pensel med vand rundt i kanten på den ene halvdel, fold den anden halvdel over.
Pres samlingen sammen med en gaffel.
bag piroggerne i ovnen i 20 min. ved 200 grader.
 Jeg fik syet sengetøjet i det stof jeg købte i stofhallen..
 Det blev rigtig sødt med de kobolt blå tittekanter og trykknapper...
Det fik selvfølgelig også lige et mærke....
De næste projekter bliver nok:
Pølsehorn til madpakken.
Oreo cupcakes som vi lavede til min føzdag, men aldrig fik taget billeder af...
Fars presenning til båden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar