søndag den 18. januar 2015

Pizzamanden kan ikke gøre mig den efter...

Jeg lavede hjemmelavet pizza fredag aften, en alm og så jeg skulle afprøve den deep pan form min mor har givet mig..
Jeg fandt en opskrift på nettet, kan ikke huske hvor men jeg tyv stjal den...

3 dl lunkent vand
25g gær
1 tsk sukker
1 tsk salt 
500g mel

Hæld vandet i en stor skål og rør gæren heri.
Tilsæt sukker og salt.
Tilsæt melet lidt efter lidt.
Dejen skal vare glat og elastisk.
Stil dejen til hævning i en time et lunt sted.
Forvarm ovnen til 220 grader.
Smør en deep pan form med oliven olie.
Fordel dejen i formen så den kommer helt ud til kanten.
Top dejen med tomatsauce, toppings og ost.
Bag pizzaen i ca 20 minutter eller til skorpen er gylden.

Jeg lavede 2 portioner fordi jeg syntes en portion så meget lille ud....
Lige indtil den havde hævet så var den ikke helt så lille mere...
Jeg nåede ikke at få et billede af den færdig, var bar sååå sulten,,,
Formen skal man smøre ekstra godt i kanten for osten gør at den hænger pænt godt fast...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar