tirsdag den 21. juli 2015

København...

Idag startede jeg med at lave de håndværkere som jeg slog dejen op til igår aftes...
De blev rigtigt gode hvis jeg havde ladet dem hæve længere var de sikkert blevet næsten så luftige som bagerens....

15g gær
4 dl koldt vand
ca 400g mel 
2 tsk salt
0,5 dl olie

Opløs gæren i vandet.
Kom 300g mel i og ælt på røremaskinen.
Tilsæt mere mel og salt og ælt til dejen er smidig.
Kom olien i og lidt mere mel hvis det er nødvendigt.
Ælt dejen og kom den i en meldrysset skål og stil den i køleskabet natten over.
Rul dejen ud i 3.5cm og pensl godt med vand og drys blå birkes på.
Kom den i fryseren i 10 minutter.
Skær dejen ud i 20 firkanter og sæt dem på bageplade i 90 minutter til hævning.
Bag dem i ovnen ved 220 grader i 15 minutter.

Da vi havde spist kørte vi til København i lufttunnel.
Da vi havde været det kørte vi i Rødovre centeret...
Jeg er åbenbart blevet dårlig til at bruge penge, jeg kunne ikke finde andet end nogle godbidder til den lille sorte, lige indtil vi kom i  panduro der købte jeg 6 meter stof...

Jeg tror de begge skal blive til nogle kjoler til mig selv, jeg skal bare finde det rette mønster...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar