fredag den 18. november 2016

Småkager...

Idag skulle jeg have gjort det sidste rent, jeg mangler soveværelse og badeværelse, men jeg hader at gøre badeværelse rent, så det blev lige udsat til fordel for orangestænger..
De blev rigtigt gode, men hele portionen blev ikke helt god, min ovn lever sit eget liv så den varmer ikke ens, inde bagved i siderne varmer den mere end resten af ovnen, så der var nogle der blev lidt mørke, men der blev da en god portion alligevel...
100g marcipan
200g blød smør
225g mel
90g sukker
1 appelsin

Riv appelsinskallen og pres juicen.
Riv marcipanen og bland den med smøret.
Bland mel, sukker, appelsinskallen og 1 tsk af juicen i og rør det til en jævn dej.
Kør dejen igennem småkageindsatsen i kødhakkeren.
Skær stykker af ca 6 cm og kom dem på en bageplade med papir og bag dem i 10 min. ved 200 grader.
Smelt 150g chokolade og dub den ene ende af kagerne i..
Læg dem på et stykke bagepapir og lad chokoladen sætte sig, hvis det skal gå lidt hurtigere sæt dem i køleskabet..
De blev rigtigt gode..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar