fredag den 23. august 2019

Projekt soveværelse færdigt...

I søndags blev jeg færdig med at male og fik sat min sengegavl op..
Jeg sys selv det blev okay, sengegavlen får sengen til at se meget større ud og så er den lækker at sidde op af...
Det stof som jeg prøvede at farve i vaskemaskinen blev slet ikk som forventet, det blev brunt i stedet for så jeg kørte i IKEA og købte et bomuldslagen og det blev faktisk ret godt.. knapperne har jeg selv betrukket så de passer i stoffet..
Det tog mega lang tid at male med stencilen, fordi jeg kun kunne lave en række ned af gangen for ikke at tvære det ud, så det skulle tørre inden jeg kunne lave næste række...
Så nu er jeg i gang med at kigge på næste idé, men jeg er ikke sikker på den er så vi igen... Det der med at have et såkaldt smart hjem har jeg kigget lidt på et stykke tid og nu er jeg i gang med at holde de forskellige komponenter op mod hinanden... I forvejen har jeg et system der styrer klima, stikkontakter og røgalarm, men jeg ville gerne have så det kunne styre overvågnings kamera, tv, anlæg, og måske en ringeklokke med kamera i også men der er ikke kompatible komponenter til det i det system... så jeg har kigget på Google home, amazon echo og holdt dem op mod hinanden sammen med bixby, og det ser ikke ud til at jeg kan det jeg gerne vil med nogen af dem, jeg hælder lidt til amazon fordi jeg godt kan li den hedder Alexa haha men den kan ikke køre youtube osv og så er prisen bare højere, med Google home hub kan jeg ikke sætte anlægget til og slet ikke hente musikken fra min harddisk og afspille det så i første omgang er jeg nået frem til jeg skal have en Chromecast som koster ca 70 kr på eBay og så kan jeg nøjagtigt det samme med den sammen med bixby som jeg kan med de andre så det er spild af penge at købe de andre... 
I min verden ville jeg jo helst have jeg kunne styre alt i ét system og køre min harddisk indover så jeg kunne afspille musikken derfra også men det ser ikk ud til at det kan lade sig gøre... Jeg tror måske logitech har lavet sådan en bluetooth dimmer som man kan kølle på anlægget og computeren også styre musikken via den ink harddisken så må jeg bar leve med at musikken er adskilt fra det andet og undvære de ting som der ikk er komponenter til endnu... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar