onsdag den 13. oktober 2021

Jeg keder mig ikke så meget...

Da vi var til åbent lager ved kager og sager købte jeg 4 forskellige smagspastaer, dem skulle jeg da have afprøvet i is...
Jeg var lidt skeptisk til at starte med om det ville blive for syntetisk...
Men det var mega god, jeg mangler at prøve appelsinen men tænker den er lige så god som de andre...
Den første er vanilje med chokolade stykker...
En ananas is...
En pistacie is...
Og en bubblegum is, den var egentlig stemplet som børne is, men da jeg smagte den var der ikke så meget børn over den alligevel..
Ananasisen var manden helt vild med, sammen med den karamelis med saltkaramel og hvide crunch kugler i..
Det er så nemt at lave og så smager det såååååå godt...
Til 1 liter pisker jeg 2 æg luftige, tilføjer 150 gram sukker, 2 dl sødmælk, 3 dl fløde, en passende mængde vanilje, jeg bruger som regel rene korn, og evt 2-3 tsk smagspasta.
Og så skal det bare køres på ismaskinen i ca 1 time og så er der lækker is, og det smager bedre end butiks is og det er uden alle tilsætningsstofferne...
Jeg får også hæklet lidt...
Min moar har engang købt en masse nøgler garn med en pompom på til at hækle huer, så dem har jeg fået nogle af og jeg har hæklet 3 forskellige, det er sådan nogle hurtig projekter der er hyggelige at sidde med...
Så har jeg hæklet en klappung, en bøjlepung og en taske i noget af det garn vi havde med hjem fra Alanya, de er blevet rigtigt fine specielt tasken, den blev meget flottere end jeg havde forventet...
Sidst på måneden skal vi til et knæk cancer arrangement, hvor der skal være boder og kæphesteridning, det sys jeg er lidt sjovt, jeg skal bare ikke lege med kæphest, men det har min moar og hendes mand bestemt at ham og manden her skal, så vi har været igang med at lave vores egne heste...
Den brune er vores og den sorte er min moars... Jeg sys de var nemme at lave for vi skulle kun lave øjne og man, og så skulle man give dem seletøj på... men sys da de blev fine...
Jeg har også lige fået en ny mønsterbog idag..
Så den skal jeg have fundet noget at lave i..
Og jeg har fået nye chokoladeforme idag...
Nu er det jo snart halloween, så jeg må igang med chokoladen igen, nu har jeg vist heller ikke plads til mere bageudstyr, (ja det siger jeg hver gang, til jeg får den næste ide) jeg har også en eller anden form eller udstyr af en art til alle årstider og anledninger... 
Men så ved jeg da hvad jeg skal lave...
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar