lørdag den 19. april 2014

Langfredag var knap så lang...


Fredag skulle Miriam komme og lave kage, hun er min kollegas datter og jeg har kun mødt hende en enkelt gang eller to kort indtil igår...
Der var ikke den der pinlige stilhed på noget tidspunkt, det er længe siden jeg har mødt nogen som jeg kunne snakke med om så mange ting, så da vi havde spist morgenmad og sad vi bar og snakked om alt og intet så tiden løb fra os så vi kom først igang med at bage kagen ved halv fire tiden...
Men vi fik lavet lavet en fin Barbie.
Inden i hendes kjole lavede vi en

Red velvet kage

120 g blødgjort smør
300 g sukker
2 store æg
20 g kakao
1 bøtte rød frugtfarve
1 tsk vaniljeessens
300 g hvedemel
1 tsk salt
2½ dl kærnemælk
1 spk hvidvinseddike
1 tsk natron

Varm ovnen op til 190 grader.
Rør smør og sukker sammen til det er lyst og luftigt.
Tilsæt æggene et af gangen.
Rør kakao, frugtfarve og vaniljeessens sammen i en lille skål så det danner en pasta.
Kom pastaen i dejen og rør til den er helt opløst.
Sigt mel og salt i en anden skål, og kom det i dejen skiftevis med kærnemælken af to gange.
Rør eddike og natron i en lille skål, og kom det i dejen, rør til det er helt opløst.
Bag kagen i ca 30 - 40 min.

med en

Flødeostglasur

600 g flormelis
100 g smør
250 g flødeost naturel

Rør smør og flødeost sammen og tilsæt flormelis.
Rør til det er en ensartet masse.

Det var en rigtig hygsom dag, der bare gik rigtig hurtigt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar