onsdag den 10. september 2014

Nougat mmmmm.

Det viste sig da jeg ryddede op i skabene, at alt mit nougat og marcipan og mit mandelmel er ved at løbe over datoen... 
Og da jeg var hjemme i lørdags startede jeg med at bage mazarintærte med nougat, den smager bare så godt...

Bund:
125g koldt smør
175g mel
3 spsk sukker
1 æggeblomme (gem hviden til fyldet)
Smuldr smør i melet. Tilsæt sukker og æggeblomme. Saml hurtigt og stil på køl en times tid.
Rul dejen ud (jeg ruller den altid mellem to stykker bagepapir, ellers hænger det i bordet og kagerullen).
Beklæd en tærteform med dejen.

Fyld:
150g blødt smør
1 knsp salt
125g sukker
200g revet marcipan
1 æg
1 æggehvide

200g nougat til glasur

Rør sukker, salt og det bløde smør grundigt sammen. 
Rør marcipanen blød med ægget og æggehviden. Bland de to ting sammen og fordel det over den ubagte bund.
Bag tærten ved 200 grader i 25 minutter.
Køl tærten af, smelt nougaten over vandbad og smør den på.
Jeg lader den hvile i køleskabet til dagen efter så er den ekstra god. 
Den skal spises kold ellers bliver den vammel efter min smag.
Næste weekend står på macarons hvis jeg får tid... Og så skal jeg ha kigget lidt på mine nye silikone forme...
Kop og kande har lige nu Wiltons hjerteform sæt på tilbud til 300 det er godt nok billigt, men som nævnt før har jeg så at sige ikke mere plads i mit køkken... Desværre...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar