søndag den 9. november 2014

Pandekager...

Jeg elsker pandekager...
Specielt når far laver dem, men det er ikke så tit han gør det, desværre...
Så jeg må jo selv lave nogen der ligner hans, men de bliver aldrig helt ligesom hans...
Da Miriam var på Island tog hun en pandekagepande i støbejern med hjem til mig,
det er bar den bedste pande nogensinde at lave pandekager på...
Når den er ordentligt varm, dvs meget varm mit komfur stod på ca 7,5, så hælder man bar en skefuld dej i den ene side af panden og så drejer man den lige rundt en gang og så fylder den bar hele panden...
Det er da smart... Jeg skal bar li øve mig lidt...
Så skal den lige stege ½ - 1 minut på den side og så kan man vende den, uden den hænger i, og stege den på den anden side..
Jeg lavede en lille udvielse i min fars opskrift for at få fedtstof nok i dejen, så den slap som den skulle...
200 g mel
3 æg
3/4 tsk natron
½ liter kærnemælk
60 g smeltet magarine

Pisk æggehviderne stive.
Bland mel, æggeblommer, natron, magarine og kærnemælk.
Vend æggehviderne i dejen og pisk forsigtigt.
Så er den klar til at bleve stegt...
Og de smager bar så godt med lidt sukker...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar