onsdag den 17. februar 2016

Créme Brüleé....

Så fik jeg endeligt prøvet mit créme brüleé sæt...
Jeg lavede den med chokolade, jeg syntes den almindelige lyder lidt kedelig....
Der blev fire portioner, de må i hvert fald heller ikke være større så bliver de vamle..
Jeg er så ikke så imponeret af den der brænder til at karamellisere sukkeret ovenpå, men det lærer jeg vel en dag...

0,25 ltr piskefløde
50 g mørk chokolade
kornene fra 1 vaniliestang
50 g sukker + til karamellisering
2 æggeblommer

Fyld en bradepande med vand så skålene kan stå deri uden at blive oversvømmede.
Tænd ovnen på 150 grader og sæt bradepanden ind.
Kog piskefløden op.
Hak chokoladen og kom det i en skål, hæld den varme fløde over og rør til chokoladen er smeltet.
Bland vaniliekornene med sukkeret.
Rør vaniliesukker og æg til æggesnaps.
Hæld æggesnapsen i fløden og rør godt.
Kom det hele i en gryde og varm det op ved svag varme og rør konstant til du kan lave en streg på skeen uden den flyder sammen.
Hæld det i ovnfaste portionsskåle og sæt dem i bradepanden.
Bag dem i 30 minutter.
Lad dem køle af i køleskabet til dagen efter.
Kom et lag sukker oven på og flamber det til det bliver til karamel.

1 kommentar: