lørdag den 19. marts 2016

Det var længe siden...

Igår kom jeg tanke om hvor længe siden det er at jeg har bagt vandbakkelser..
Så dem lavede jeg li en portion af, og inden jeg så mig om var de spist... Ups...
Jeg lavede også chokoladekiks, min kollega og jeg spiser RIGTIG mange chokoladekiks, så jeg fandt en opskrift ved et tilfælde og tænkte jeg måtte prøve...
Til kiksene: 
85g blødt smør
135g flormelis
1 æg
185g mel
2 tsk vaniliesukker
1 tsk bagepulver
Bland smør og flormelis sammen..
Rør ægget i ..
Bland mel, vaniliesukker og bagepulver i og ælt til en ensartet dej...
Stil den på køl og hvile i ca 1 time.
Rul dejen ud til ca 2mm tykkelse og udstik med en 5 cm cirkel eller anden form.
Læg dem på bageplade og bag dem i ca 12 minutter.
Lad dem køle helt af ellers smelter cremen...
Til cremen: 
50g lys smeltet chokolade
85g blødt smør
1 spsk kakaopulver
200g flormelis
Bland først smør, kakaopulver og flormelis sammen og kom den smeltede chokolade i.
Sprøjt passende mængde creme på halvdelen af kiksene og læg dem sammen med den anden halvdel...
De er bare gode!!!!

Idag har jeg fået et gækkebrev..
Jeg har ozze fået et påskeæg af min mor og Lars...
Det er sådan et man næsten ikke kan nænne at spise...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar