mandag den 7. maj 2018

Kjoler til mig også...

For en måneds tid siden fandt min mor og jeg noget stof i stofhallen med pom fritter, det syntes mor kunne være sødt til en kjole.
Så vi købte det og jeg lavede en lille kjole i laralil mønsteret..
Den blev faktisk helt vildt sød, så kan man håbe den lille pige der skal have den på ikke blir sulten af den...
I sidste uge var jeg en del alene hjemme, så jeg fik lavet en masse og syet, så jeg fik lavet 2 kjoler til mig selv, et sæt med tråje og bukser i str 70, en køredragt til minidrengen og en suttesnor..
Denne her er de lyserøde og hvide blomster af velour, så den er ekstra blød, jeg syntes den blev rigtigt fin, jeg skal så bare enten have lavet en underkjole eller have syet noget indenunder på den, den er meget gennemsigtig som man også kan se på billedet, det bliver nok en underkjole så jeg ikke risikere at skulle skille noget af den ad, men jeg er vild med den, de lyserøde trykknapper og kanter giver den lige lidt ekstra... 
 Denne er lavet i noget af det stof jeg fik af mor og hendes mand i føzdagsgave, jeg er helt vild med den blå blomster, og den sidder bare perfekt..
 Jeg lavede lige en ekstra detalje på den, jeg satte ærmemanchetter på bare lige for at give den lidt ekstra og det ser bare rigtigt godt ud...
De blå kanter og de gennemsigtige trykknapper gør den også ekstra flot synes jeg...
Jeg syntes selv det her sæt er rigtigt sødt, den er lavet i sådan noget dobbelt stof med pladevat imellem, så det er en varm en..
Hans søster skulle bruge en køredragt til minidrengen, så moar og jeg kørte over i stofhallen og fandt det her fleece til at lave den i, men da jeg sendte et billede til hende af stoffet ville hun hellere have noget andet fordi hun mente hjerter er til piger, han sagde det samme, men jeg mener altså at når den er blå er det til drenge, jeg lavede den alligevel og tænkte jeg kunne altid putte den op i samlingen, jeg tog den så med derned så han kunne prøve den så vi kunne se om det var den rigtige str. og da han så fik den på ville hun ikke af med den alligevel, så helt tøset var den vist ikke alligevel, og han er bare mega cute i den...
Når man har en doberdreng er man også nødt til at lave ting med dobbermænd på, og jeg syntes den er lidt cool, og den grønne sutteholder og spænde passer rigtig godt til...
Så nu skal jeg til at finde ud af hvad jeg så skal lave, jeg har 2 mønstre til kjoler i stræk til mig selv liggende jeg har så ikke fundet stoffet til dem endnu...
Jeg har også en i bomuld i tankerne, jeg har stoffet men ikke mønsteret endnu...
Jeg skal også ud i haven og have fjernet et bed, det er der bare til at samle ukrudt så det vil jeg have væk og have græs der igen men det er lige det der med at tage sig sammen til at få det gjort...
Der står også rengøring på listen og et par andre ting...
Idag fik jeg fjernet ukrudt på teressen og udeforan på indersiden af lågen, skiftet pære i lamperne på teressen, ordnet vasketøj, køkken og lidt andre småting så lidt får jeg da lavet..
Tror også jeg skal se om jeg ikke kan finde noget skumgummi til en ordentlig pris jeg drømmer om en pallesofa på teressen, bord og stole og helst en dobbelt solvogn eller 2 enkelte men der er nok ikke plads til alt det derude, så må nok  nøjes med bord og stole indtil videre, men derfor kan jeg jo godt lave hynderne til en pallesofa bare fordi jeg kan og gemme dem...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar