lørdag den 27. marts 2021

Kage og lidt mere...

Jeg fik en le creuset terrine i støbejern af min moar og hendes mand i tidlig føzdagsgave, så skulle jeg finde ud af hvad jeg skulle prøve at lave i den, først tænkte jeg på brød men endte med at lave sandkage i den...
Den skulle have en del mere tid i ovnen end i en normal form, men den blev mega god...
Torsdag lavede jeg dougnuts, jeg fandt opskriften i det sidste nye lækkerier magasin...
Jeg køber aldrig dougnuts igen, så gode var de... Tror jeg skal prøve med noget glaze af en art næste gang...
Igår hentede jeg min pakke fra odense marcipan, overtrækschokolade ved min moar, og chokolade ved hans far.. Så nu har jeg vist nok chokolade til næsste portion fyldte chokolader..
Og nok til marcipanæg idag...
Så jeg har lavet marcipan æg idag, med min nye æggerulle fra odense..
De blev rigtigt fine, jeg skal bare ikke lave dem med marcipan med smag, det er alt for fedtet, og så bliver æggerullen umulig at arbejde med, men almindelig marcipan, så glider det bare derud af..
jeg dyppede dem i mørk chokolade, da de havde tørret lidt, og kom krymmel på tilsidst...
Nu håber jeg de er gode...
Jeg er også stadig igang med at hækle Alma blusen fra hækleboksen....
Jeg er lige blevet færdig med mønsteret så nu er det bare ærmerne og og længden jeg mangler, men det tager nok ikke så lang tid som mønsteret...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar