torsdag den 18. december 2014

En travl tid...

Jeg syntes der er så meget at se til, travlt på arbejde, kursus midt i det hele og der skal også være tid til at bage, lave chokolade, kalender gaver og det hele...
Det er bare svært at finde tiden til det hele...
Starter med kalender gaverne.
Torsdag fik jeg....
Kantudstikker og servietter...
Fredag fik jeg...
En bagebog...
Lørdag fik jeg...
Jule muffinforme...
Søndag fik jeg...
 Turbie twister micro fiber håndklæde til håret...
Mandag fik jeg...
En pink tommestok...
Tirsdag fik jeg...
Footie strømper...
Onsdag fik jeg...
Manicuresæt og håndsæbe...
Idag fik jeg...
En udstandser med 8 forskettige tryk...
Lørdag skulle jeg prøve at koge kondenseret mælk til karamel, til vores fyldte chokolader..

Jeg var lidt nervøs for om dåsen kunne holde...
 Den sprang ikke, så det gik fint....
Søndag kom Miriam og vi skulle lave chokolader, det blev et heldagsprojekt men det var hyggeligt..
Vi havde Blomsterbergs figurforme og nogle silikone forme...
Chokoladen blev smeltet..
Og hældt i formene til skaller, det var lidt svært at få alle skallerne tykke nok i første forsøg...
Vi lavede 4 forskellige slags fyld:
Karamel på dåse
Saltkaramel
Honningtrøffel
pebermynthe
Fyldte fyldet i sprøjteposer, lod det køle af og fyldte det i chokoladerne....
Da fyldet havde sat sig smeltede vi mere chokolade og lavede bundene.






Vi fik da lavet lidt forskellige... 
Der var også en enkelt der gik galt...
De ville ikke ud af formen, så da måtte vi lave en ny portion...
Hun havde også nogle julekugler med, som hendes far har købt for mig i København..
De er bare så fede, med motiv fra 'The nightmare before christmas'
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar