søndag den 8. marts 2015

Søndag....

Jeg fandt min pakke igår aftes i brugsen...
Jeg skulle lige hente et par småting og spurgte bar for at spørge om de tilfældigvis havde en pakke til mig... Og det havde de da, så pakken var leveret rigtigt men de havde sendt en forkert sms, det er da imponerende at det kan være så svært?
Hovedsagen er at jeg fik min pakke alligevel...
Så nu har jeg alle redskaberne i rød rosti, kunne godt tænke mig at have 2 af hver størrelse dejskraber og 4 af de to mindste størrelser skåle med låg men det er ikke nødvendigt...
Idag har jeg forsøgt mig med osteboller...
De så pæne runde ud da jeg satte dem til hævning, men de flød ud, så næste gang tror jeg de skal laves i en muffinform for at
holde dem sammen..
Men de smagte nu meget godt, selvom jeg syntes ikke rigtig man kunne smage osten selvom det var cheddar...

50g smør
50g gær
1½ dl lunkent vand
150g revet cheddar
2 æg
350g mel ca.

Smelt smørret
Rør gæren ud i det lunkne vand.
Pisk æggene sammen.
Bland det hele sammen.
Form 10 boller og sæt dem på en bageplade.
Lad dem hæve til dobbelt størrelse ca 1 time.
Pensl med æg, drys med lidt salt, oregano eller noget andet.
bollerne bages 15 min ved 225 grader.
Når de har bagt 10 min drys revet ost på toppen. 

Senere når jeg har nået gennem min 'to do list' tror jeg jeg vil prøve at bage nogle cookies med karamel, hvis jeg når det idag...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar