mandag den 8. juni 2015

Mission is lykkedes...

Igår fik jeg lavet en masse, men ikke alt det jeg havde planlagt jeg skulle...
Men jeg fik lavetchokolade ispinde..
Der skulle bruges:
2 æggeblommer
2 tsk vaniliesukker
75g sukker 
1,25 dl mælk
75g bitter chokolade
1,75 dl piskefløde
1 tsk kakao

Pisk æggeblommerne med vaniliesukkeret.
Hæld langsomt sukkeret i under omrøring.
Giv mælken et opkog og hæld den i æggecremen mens der røres.
Kom massen tilbage i gryden og varm den op igen, rør til massen bliver tyk, den må ikke koge.
Tag gryden af komfuret.
Smet chokoladen i et vandbad med 3 spsk fløde.
Rør kakao'en i og bland det i æggemassen.
Sæt cremen et koldt sted eller kør den på ismaskinen i 30 min.
Resten af fløden piskes stiv og kommes i.
Fordel isen i forme og frys den i minimum 6 timer.
Jeg fik også lavet en dino-kjole i str 2-3 år, men den mangler knapper så den blev ikke helt færdig..
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar